April 26, 2022

Renew ATM card

Setiap kali datang ke tempat ni mesti rasa macam nak mengamuk.

Kalau boleh memang saya sedaya upaya akan elak buat urusan di bank secara physical. Paling convenient kalau dapat buat online. Nak harap call centre, yang tu lagi teruk.

Kali ni terpaksa jugak jejak kali ke cawangan ‘terdekat’ sebab nak renew ATM card, atau namanya glamour nya Debit Card; saya tak pernah pun guna function debit tu, nak kad untuk ATM je dan takda expired date macam dulu boleh tak?!

Sebenarnya kad saya dah expired end of last year, tapi masih dapat guna sampai la ke bulan lepas. Memang dah tak dapat nak cucuk duit dah. Saya dah apply renewal online.

Tapi dapat message ni.

Hais, yesterday dah hari gaji, kad pulak dah expired.  Terpaksa jugak la ke bank hari ni.  Kalau dah ke bank, memang tak sah la kalau tak tunggu sampai lebih dari satu jam.  Tak suka tau menunggu kat bank, macam aku pulak yang berhutang kat engkau ye?

Ni lepas 5 tahun nak datang lagi la pulak. Isk tak suka.

1 comment:

Twilight Man said...

I am surprised that you need to go to the bank for this! Here they courier to us.