October 26, 2010

Teambuilding - Photo Hunt

1. Selain diguna di sungai dan laut, aku sejenis peralatan yang juga digunakan untuk memasak semasa kenduri.

2. Namaku adalah bersempena dengan seseorang yang pernah memerintah Sarawak dan aku boleh dimuatkan dengan kapal yang besar.

3. Aku sejenis baju, namun tidak digunakan untuk ke pasar. Aku selalunya berwarna cerah, dan reflector cahaya dilekatkan padaku.

4. Aku adalah sejenis pokok yang mempunyai paling banyak kegunaan.

5. Aku adalah sejenis pengangkutan panjang yang boleh memuatkan lebih 20 orang penumpang. Bila aku beraksi, Kuching Waterfront pasti penuh dengan pengunjung.

6. Aku merupakan diantara objek tertua ditepi sungai Sarawak yang lebih tinggi dari pokok di sekelilingku. Aku terletak di kedua-dua belah sungai dan merupakan peninggalan kepada sebuah struktur yang menghubungkan kedua belah sungai.

7. Pengangkutan yang dicadangkan untuk teksi baru menghubungkan kawasan Kuching sekitar BCCK hingga ke Kubah Ria.

3 comments:

saya_arief said...

sudah ketemu jawapannya..
;D

Ezvina said...

iya..sudah...

Unknown said...

Hey, singgah disini untuk membaca update blog ni...

will be back visiting again...you know i sometimes have problem reading Sarawakian Bahasa, i remember many many years ago, i went to Kuching once for church mission, trying to preach in malay,and all the funny looks at me,,hahahah.

hey take care now